کرایسلر برندی است که مدتهاست با سدانهای نزدیک به لوکس شناخته میشود. حالا که مدل معروف 300 چهاردر آن کنار رفته، این شرکت شروع به بررسی این موضوع کرده است که یک سدان الکتریکی آینده چگونه میتواند باشد. مفهومی به نام هالسیون ، اولین نگاهی به این چشمانداز است. به نظر میرسد که طراحی شگفتانگیز و کم ارتفاع آن الهام گرفته از پورشه تایکان باشد، اما کرایسلر هالسیون ویژگیهای منحصر به فردی دارد که شامل درهای عقب متفاوت با لولاهای پشت و پنلهای سقف بالا رونده است که ورود و خروج را آسانتر میکند. کابین این خودرو برای چهار نفر طراحی شده و صندلیهای باکی با استایل مدرن دارد. چون هالسیون تصور میکند که خودرو میتواند خودران باشد، فرمان آن به سمت داخل جمع میشود و سقف شیشهای و شیشه جلو به عنوان یک نمایشگر واقعیت افزوده بزرگ برای سرگرمی مسافران عمل میکند. یک نمایشگر اطلاعاتی شفاف در پایین شیشه جلو قرار دارد که دارای یک دستیار صوتی هوش مصنوعی با قابلیتهای پیشرفته و اتصال گسترده به دیگر دستگاههای هوشمند است. اگر همه اینها به نظر خیلی غیرممکن میرسد، دقیقاً هدف یک خودروی مفهومی همین است: کشف ایدههای جدید و مسیرهای طراحی تازه. اگر حتی برخی از ویژگیهای هالسیون به تولید برسد، این همچنان یک موفقیت بزرگ برای کرایسلر خواهد بود.
اگر کرایسلر هالسیون یا مشابه آن مجوز تولید را دریافت کند، این میتواند سرآغازی برای مدل جدیدی در خط تولید کرایسلر باشد. تاکنون فقط با مفهوم اولیه آن آشنا شدهایم، بنابراین دشوار است بگوییم نسخه نهایی چه زمانی به بازار خواهد آمد یا چه ظاهری خواهد داشت. به نظر میرسد که چند سالی طول خواهد کشید تا این خودرو آماده شود؛ احتمالاً مربوط به سال مدل ۲۰۲۸ خواهد بود.
قیمت خودروی 2028 Chrysler Halcyon پیشبینی میشود که از حدود 60,000 دلار شروع شود و بسته به تجهیزات و گزینهها به 70,000 دلار برسد.
هنوز خیلی زود است که بدانیم قیمت هالسیون چقدر خواهد بود، اما ممکن است کرایسلر آن را در سه تریم مختلف مشابه مدل مینیون پاسیفیکا ارائه دهد، از تریم پایه و مقرون به صرفه Touring تا تریم لوکس Pinnacle. قیمتهای ذکر شده نیز حدس و گمان هستند، اما به نظر میرسد سطح تکنولوژی که برند به دنبال آن است، هالسیون را به عنوان خودروی پرچمدار کرایسلر معرفی کند؛ بنابراین قیمت متناسب با این موقعیت منطقی خواهد بود.
هنوز هیچ برآوردی برای دامنه برد هالسیون انجام نشده است، زیرا هنوز در مرحله مفهوم قرار دارد، اما کرایسلر میگوید در حال مشارکت در توسعه یک فناوری باتری نوظهور است که از سلولهای لیتیم-گوگرد و معماری 800 ولتی استفاده میکند. گفته میشود ردپای کربن چنین باتریای تا 60% کمتر از باتریهای مدرن خودروهای الکتریکی است. کرایسلر میگوید شارژ کردن باتری به اندازه 200 مایل برد، بهطور نظری میتواند تنها در پنج دقیقه با استفاده از یک شارژر سریع مناسب انجام شود. عجیبترین ویژگی، یک سیستم شارژ بیسیم متحرک است که قادر به شارژ باتری از طریق عناصری است که در بستر جاده تعبیه شدهاند— فناوری که در حال حاضر به نظر میرسد محقق شدن آن در هر زمانی نزدیک به واقعیت بعید است.