تویوتای جادویی: تویوتا کمری هیبرید 2025، ترکیبی از قدرت و آرامش!

تویوتای جادویی: تویوتا کمری هیبرید 2025، ترکیبی از قدرت و آرامش!

تبلیغات دیجی کول

تویوتا کمری  ۲۰۲۵ با مجموعه‌ای از بروزرسانی‌ها، حضور خود را در بخش سدان‌های خانوادگی تقویت می‌کند. این بروزرسانی‌ها شامل طراحی جدید جلوی خودرو، داخلی به‌روز شده با فناوری‌های بیشتر، دینامیک رانندگی بهتر و یک پیشرانه هیبریدی مخصوص با امکان تولید نیروی چهارچرخ متحرک است.

تویوتا کمری 2025

بررسی کلی تویوتا کمری 2025 هیبریدی

شاید انتخاب جذابی به نظر نیاد، اما تویوتا کمری هیبرید به خاطر قیمت مناسب، فضای زیاد و کارایی‌اش خیلی محبوب شده. برای سال 2025، این سدان خانوادگی یه چهره تازه گرفته و اعتبار اقتصادی‌اش رو با حذف انتخاب‌های قبلی موتور (که سال گذشته شامل V-6 و موتورهای ۴ سیلندر هیبرید و غیره هیبرید بود) تقویت کرده و فقط به دو گزینه هیبریدی محدود شده. این کمری هیبرید جدید با سیستم دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ متحرک عرضه می‌شه و تا ۲۳۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کنه. تویوتا هنوز اعلام نکرده، ولی ممکنه این بار شاهد یه کمری هیبریدی قدرتمندتر به نام کمری پرایم هم باشیم. داخل ماشین به روز شده و با تکنولوژی مدرن سرگرمی و طراحی الهام گرفته شده از سدان بزرگ‌تر کرون، زیباتر شده، اما کمری هیبرید هنوز یه ماشین اندازه متوسط هست که می‌خواد با رقیب‌هایی مثل هوندا آکورد و هیوندای سانتا فی به رقابت بپردازه.

کمری با مدل سال ۲۰۲۵ وارد نسل نهم خود می‌شود، که شامل تغییرات ظاهری، طراحی جدید کابین و مجموعه‌ای به‌روز شده از سیستم‌های محرکه هیبریدی منحصربه‌فرد است.

قیمت‌گذاری تویوتا کمری هبریدی 2025

قیمت پایه خودرو کمری نسبت به قبل کمی بالاتر است به دلیل خط تولید جدید هیبریدی، اما مدل پایه LE ارزان‌تر از هیبرید نسل قبلی است. از بین چهار مدلی که تویوتا در زمان راه‌اندازی ارائه خواهد داد، LE بالاترین برآورد مصرف سوخت را به دلیل چرخ‌های کوچکتر دارد، اما ما نسخه SE که کمی اسپرت‌تر است را ترجیح می‌دهیم. این مدل با تعلیق محکمتری همراه است و ویژگی‌های استاندارد بیشتری دارد و تعدادی از امکانات موردنیاز مانند صفحه نمایش بزرگ‌تر و پیشرانه چهارچرخ متحرک قوی‌تر را به عنوان گزینه‌های اضافی ارائه می‌دهد.

موتور، انتقال نیرو و عملکرد تویوتا کمری هبریدی 2025

در سال 2025، دو نوع سیستم قدرت هیبریدی برای کمری هیبرید موجود است: یکی برای تأمین نیروی چرخ‌های جلو و دیگری برای رانندگی بر روی چهار چرخ. مدل‌های با چرخ‌های جلو از موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر و دو موتور برقی بهره‌مند هستند که مجموعاً ۲۲۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کنند، در حالی که مدل‌های چهار چرخ متحرک به یک موتور سوم مجهز هستند که محور عقب را به حرکت در می‌آورد و قدرت کل را به ۲۳۲ اسب بخار افزایش می‌دهد. یک گیربکس خودکار متغیر پیوسته به صورت استاندارد برای هر دو نوع سیستم فراهم شده است. این سیستم‌ها مشابه آنچه در تویوتا پریوس وجود دارد هستند، فقط با یک موتور بنزینی ۲.۵ لیتری به جای موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری پریوس. در اولین آزمایش تست ما، متوجه شدیم که تنظیم هیبریدی در شهر پاسخگو است و به لطف قدرت بالای موتورهای برقی، به خوبی عمل می‌کند. اما هیچ یک از نسخه‌های کمری 2025 به سرعت مدل قدیمی V-6 نخواهند بود که واقعاً دلتنگ آن خواهیم شد. نسخه‌های SE و XSE دارای تنظیمات تعلیق ورزشی‌تری هستند و در خلال آزمایش ما در مدل XSE، کنترل بدنه در گوشه‌ها محکم‌تر حس می‌شد، اما از سیستم فرمان رضایت نداریم، زیرا حس خوبی منتقل نمی‌کند.

 

تصاویر از داخل و نمای تویوتا کمری 2025

مصرف سوخت تویوتا کمری 2025

EPA برآورد می‌کند که کارآمدترین نسخه از کمری هیبرید 2025، مدل LE با محور جلو است که برای مصرف سوخت 53 مایل در گالن در شهر و 50 مایل در گالن در بزرگراه ارزیابی شده است. نسخه AWD (تمام چرخ) این مدل به ترتیب 51 و 49 مایل در گالن مصرف خواهد داشت. مدل XSE AWD کمری با بالاترین تریم، کم‌کارآمدترین نسخه با برآوردهایی از EPA به ترتیب 44 مایل در گالن در شهر و 43 مایل در گالن در بزرگراه محسوب می‌شود. در آزمایش مصرف سوخت بزرگراه با سرعت 75 مایل در ساعت، کمری XSE AWD 2025 به برآورد خود با نتیجۀ 43 مایل در گالن رسید. برای اطلاعات بیشتر درباره مصرف سوخت کمری، به وب‌سایت EPA مراجعه کنید. 

مشخصات فنی موتور، گیربکس و عملکرد

خودروی کمری هیبرید ۲۰۲۵ با دو نوع سیستم انتقال قدرت هیبریدی عرضه می‌شود: یکی که چرخ‌های جلو را هدایت می‌کند و دیگری که تمامی چهار چرخ را تغذیه می‌کند. مدل‌های چرخ جلو به یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر و دو موتور برقی مجهز هستند که مجموعاً ۲۲۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند، در حالی که مدل‌های چهار چرخ متحرک یک موتور سوم اضافه دارند که محور عقب را هدایت کرده و قدرت کلی را به ۲۳۲ اسب بخار افزایش می‌دهد. هر دو سیستم انتقال قدرت به یک گیربکس اتوماتیک CVT مجهز هستند. این سیستم‌های قدرت مشابه آنچه در پریوس یافت می‌شود، هستند اما موتور بنزینی ۲.۵ لیتری جایگزین موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر پریوس شده است. در آزمایش ما، متوجه شدیم که این سیستم هیبریدی در شهر دارای پاسخگویی خوبی است به خاطر قدرت بالای موتورهای برقی. اما هیچ یک از نسخه‌های کامری ۲۰۲۵ نمی‌تواند به سرعت مدل قدیمی V-6 برسد که دلتنگش خواهیم بود. نسخه‌های SE و XSE دارای تنظیمات تعلیق ورزشی‌تری هستند و ما در خودروی آزمایشی XSE متوجه کنترل بدنه بهتری در گوشه‌ها شدیم، اما از سیستم فرمان راضی نبودیم زیرا احساس خوبی ندارد.

طراحی داخلی راحتی و جابه جای تویوتا کمری 2025

در فضای گسترده داخل تویوتا کمری هیبرید، فضای کافی برای راحتی بزرگسالان در صندلی‌های جلو و عقب وجود دارد. طراحی داشبورد با یک قطعه بزرگ تزئینی که از سمت سرنشین تا نمایشگر اطلاعات و سرگرمی امتداد دارد، برجسته شده است. روکش پارچه‌ای به‌عنوان استاندارد ارائه می‌شود، به همراه سیستم تهویه مطبوع خودکار دو منطقه‌ای و دریچه‌های هوا در عقب. مدل‌های XLE و XSE روکش چرم، صندلی‌های گرم کن‌دار، فرمان گرم‌کن‌دار، نورپردازی محیطی، شیشه آکوستیک لامینت، آینه دید عقب با حالت کاهش نور خودکار و پشتی‌های سر قابل تنظیم در صندلی‌های عقب را اضافه می‌کنند.

سید احمد موسوی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *